İç hukuka işlenme, yabancı bir kararın (başka bir Eyalet veya Ülkenin mahkemeleri tarafından verilen karar gibi) bir eyalette uygulamak amacıyla oraya kaydedilme sürecidir.

New York Eyaletinde, yabancı mahkeme kararlarının uygulanabilirliği konusu Paraya İlişkin Yabancı Mahkeme Kararlarının Tanınmasına Dair Yeknesak Kanun ve New York Medeni Kanununun 53’üncü Maddesi tarafından düzenlenir ve bu yalnızca paraya ilişkin yabancı mahkeme kararlarına uygulanır.

Boşanma kararı halinde, eş desteği, nafaka ve/veya çocuk desteğinin verilmesi gibi paraya ilişkin hükümleri uygulanır.  Eşlerin medeni hallerine dair diğer hükümler için, UFCMJRA ve New York Medeni Kanunu ve Kurallarının 53. maddesi geçerli değildir. Bunun yerine, mahkemeler, yabancı boşanma kararının uygulanması için mücamele kavramından faydalanır.

(Downs v. Yuen, 298 AD)2d 177, 177 (2002) (1) 2002) uyarınca “Mücamele hükmü, boşanma sırasında sahtecilik yapılmamış yabancı bir boşanma kararının geçerliliğini uygun bulmak veya kararın tanınmasının, New York güçlü kamu politikasına zarar vermesi halinde genişletilebilir.”

Yabancı bir boşanma kararının iç hukuka işlenmesi konusunda yargı yetkisine sahip olan Yüksek Mahkeme, yabancı bir mahkeme kararının esas ve gerekçelerini gözden geçirmeyecek olsa da, uygulanan usul kurallarına özel bir önem gösterecektir.  Örneğin, karar nihai ve temyiz yolu kapanmış; davalıya usulüne uygun olarak tebliğ edilmiş ve davalı kendini savunmuş olmalıdır. New York kamu politikasına uyulmaması halinde, yabancı boşanma kararı New York Eyaleti iç hukuka işlenmeyecek ve uygulanmayacaktır.